Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat o serie de vesti extraordinar de bune pentru milioane de romani din toata tara, ele vorbind despre progrese semnificative în construcția Autostrăzii A7, în special pe segmentul dintre Buzău și Focșani, unde lucrările fizice au depășit deja 90%. Conform oficialului, până la finalul acestui an, se va putea circula pe mai mult de 130 de kilometri din totalul de 320 km ai autostrăzii, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Sorin Grindeanu a precizat că traficul va fi deschis în lunile octombrie și noiembrie pe două loturi, însumând 49,35 km, de la Ploiești la Pietroasele, precum și pe toate cele patru loturi de la Buzău la Focșani, care însumează 82,44 km. Astfel, peste 130 de kilometri de autostradă vor deveni disponibili pentru circulație, oferind noi oportunități de dezvoltare economică pentru regiunile Muntenia și Moldova.
Pe lângă progresele de pe A7, Grindeanu a anunțat și că documentația pentru construcția Lotului 2 al Autostrăzii Timișoara-Moravița, care cuprinde 33,49 km între Jebel și Moravița, a fost transmisă către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) pentru validare. După aprobarea documentației, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va publica anunțul de participare la licitație.
Sorin Grindeanu spune ca acest lot va include un pod de 560 metri peste calea ferată Timișoara-Reșița și Drumul Național 58B, două spații de servicii, două parcări de scurtă durată, un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC), precum și două noduri rutiere importante. Durata totală a proiectului va fi de 48 de luni, dintre care 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție, iar finanțarea este asigurată prin Programul Transport 2021-2027.
Un alt succes recent în infrastructura rutieră îl reprezintă deschiderea circulației pe cei 26 de kilometri ai Variantei Ocolitoare Timișoara Sud. Acest proiect, finanțat din fonduri europene, va avea un impact economic semnificativ asupra municipiului Timișoara și a regiunii de vest a țării, facilitând mobilitatea și dezvoltarea regională.
Sorin Grindeanu a subliniat importanța acestor investiții majore, care nu doar că îmbunătățesc infrastructura, ci și contribuie la dezvoltarea economică și creșterea competitivității României în Europa.