Facebook a fost acuzata in repetate randuri ca exploateaza datele utilizatorilor pentru a le afisa reclame de care nu au nevoie, iar presedintele companiei a sugerat ca exista posibilitatea lansarii unei versiuni platite, probabil fara reclame. Pentru ca, aparent, unii oameni ar fi dispusi sa plateasca bani pentru a folosi Facebook, unii analisti s-au gandit sa calculeze cam cati bani ar putea costa aceste abonamente lipsite de reclamele obisnuite.
Facebook ar putea sa ceara cam 7$ pentru abonamente in SUA pentru a incasa la fel de multi bani ca acum, dar pentru a nu mai afisa reclame utilizatorilor, suma fiind una mica in comparatie cu cea a altor servicii. Practic Facebook genereaza cate 7 dolari de pe urma fiecarui utilizator din SUA caruia ii afiseaza reclame in reteaua de socializare, insa simpla eliminare a reclamelor nu este suficienta pentru a motiva plata unui abonament lunar de catre oameni.
Facebook: Iata CAT ar putea COSTA Abonamentele care Ascund Reclamele
Facebook ar trebui sa ceara totusi intre 11 si 14 dolari pe abonamente la nivel global pentru a putea sa castige la fel de multi bani precum cei generati in momentul de fata din reclamele afisate. Suma este mare, dar asta doar pentru ca numarul oamenilor dispusi sa plateasca pentru a folosi Facebook fara reclame este foarte mic, deci pretul abonamentului treuie sa fie mai mare pentru a compensa oferirea acestei optiuni, probabil impreuna cu altele.
“Those willing and able to pay are probably richer than the average user, so luxury businesses pay more to advertise to them, and probably spend more time browsing Facebook than the average user, so they see more of those ads. Brace for sticker shock, because for Facebook to offset the ad revenue of these rich hardcore users, it might have to charge more like $11 to $14 per month.”
Facebook va avea totusi de depasit marea problema a tuturor website-urilor care ofera versiuni platite, fara reclame, adica aceea a faptului ca oamenii vorbesc mult, dar nu sunt dispusi sa cheltuie bani pe ceva. In aceasta idee, multa lume vrea totul gratuit, totul liber, dar cand vine vorba despre a plati pentru a sustine o publicatie online, sau a folosi un serviciu pentru reclame, nimeni nu vrea sa plateasca, dar toata lumea se plange de reclamele care ofera serviciile gratuit.