Netflix, unul dintre cele mai populare servicii de streaming din lume, a anunțat recent că va elimina în curând planul său cel mai accesibil fără reclame la nivel internațional. Această decizie, dezvăluită în raportul de venituri pentru trimestrul al patrulea din 2023, a stârnit controverse și nemulțumire printre utilizatori.
Netflix, conform raportului financiar publicat pe 23 ianuarie, intenționează să “retraseze” planul său Basic începând cu trimestrul al doilea al anului 2024. Utilizatorii din SUA nu mai pot opta pentru planul Basic din iulie 2023, iar acum Netflix plănuiește să îl elimine și în alte țări, începând cu utilizatorii din Marea Britanie și Canada.
Netflix nu a stabilit o dată precisă pentru dispariția planului Basic în aceste țări și nici nu a specificat care alte țări vor fi afectate. Motivul principal pentru această schimbare pare a fi strategia Netflix de a promova planul său cu reclame, lansat în noiembrie 2022, care a avut un succes neașteptat.
Contrar așteptărilor analiștilor, care presupuneau că abonamentul cu reclame va fi un eșec, Netflix cu reclame a cunoscut o creștere remarcabilă, atrăgând 15 milioane de abonați în primul an de la debut. În ianuarie, compania a anunțat o creștere de opt milioane de abonați de la noiembrie 2023, contribuind semnificativ la cei 13 milioane de utilizatori noi înregistrati în trimestrul al patrulea din 2023. Astfel, baza de fani Netflix a ajuns la 260 de milioane, cu 40% dintre noii utilizatori optând pentru planul bazat pe reclame.
Netflix Confirma Vestile Extrem de PROASTE pentru Sute de Milioane de Abonati
Netflix, cu popularitatea planului cu reclame, a generat venituri considerabile, îmbunătățindu-i profitabilitatea și confirmând succesul strategiei sale. Această mișcare inovatoare a determinat și alți mari furnizori de streaming, precum Disney Plus, Max și Prime Video, să introducă planuri similare.
Decizia Netflix de a renunța la planul său cel mai ieftin fără reclame și de a face planul cu Reclame opțiunea implicită pentru cei cu buget redus a stârnit frustrare. Din perspectiva afacerii, eliminarea planului Basic este logică, având în vedere dorința acționarilor de a maximiza profiturile. Netflix încurajează astfel noii utilizatori să opteze pentru planurile mai scumpe (Standard și Premium) sau pentru cel bazat pe reclame, care este în mare cerere.
Multi utilizatori ai planului Basic, nu vor să fie forțati să treaca la un alt plan. Prefera să nu urmăreasca reclame în timp ce se bucura de cele mai bune seriale și documentare Netflix, lucru pe care îl pot face pe alte canale cu suport publicitar. De asemenea, nu văd rostul de a trece la planul Standard sau Premium doar pentru a urmări filmele preferate de pe Netflix. Nu au nevoie să transmit conținutul pe două dispozitive diferite sau să descarce filme și seriale pentru vizionare offline. Planul Premium, cu avantajele sale precum audio spațial și ultra HD, nu este atractiv pentru toat alumea.
Netflix are multi utilizatori multumiti de abonamentele standard, care nu doresc să il schimbe doar pentru că așa consideră compania. Cu Netflix sugerând că va crește din nou prețurile – “vom cere ocazional membrilor noștri să plătească un pic mai mult pentru a reflecta aceste îmbunătățiri”, conform ultimului raport de venituri – planul cu reclame va deveni în curând la fel de scump ca cel Basic.