Huawei a fost prezenta in cadrul evenimentului China EV 100 Forum desfășurat Beijing, acolo Richard Yu, președintele Unității de Afaceri Intelligent Automotive Solutions (IAS), a adus vești promițătoare pentru viitorul afacerii auto a gigantului tehnologic.
Huawei, după perioade dificile, cu pierderi anuale care au atins odată pragul de aproximativ 1,4 miliarde USD, compania se așteaptă să înregistreze profituri în acest an, grație colaborărilor cu producătorii de autovehicule pentru dezvoltarea modelelor de gamă medie și înaltă.
Huawei a reusit o reducerea pierderilor la sub 1 milard de dolari anul trecut, iar asta indică o ameliorare semnificativă a performanței diviziei auto a Huawei, care și-a început operațiunile în mai 2019. Yu a evidențiat modelul de cooperare triplu al Huawei cu industria auto: standardul de aprovizionare cu piese, modelul Huawei Inside (HI) care oferă soluții complete, și modelul Zhixuan, axat pe asistență în design și dezvoltare, împreună cu servicii de retail și marketing.
Huawei: Anuntul Oficial de ULTIM MOMENT privind Masinile Electrice
Huawei, are printre parteneriatele de succes cel cu Changan Automobile, care utilizează modelul HI pentru sub-brandul său Avatr, și planuri de implementare similară pentru Deepal. Alte mărci, cum ar fi Voyah și M Hero de la Dongfeng Motor, ar putea urma exemplul. Yu a menționat, de asemenea, colaborările sub modelul Zhixuan cu Seres Group, Chery, Beijing Automotive Group (BAIC), și Anhui Jianghuai Automobile Group (JAC), subliniind impactul semnificativ al acestor parteneriate asupra inovației în industria auto.
O realizare notabilă a Huawei, a fost menționată cu modelul S9, dezvoltat în colaborare cu BAIC, care a primit recent aprobarea Ministerului Industriei și Tehnologiei Informației din China. În plus, Huawei planifică lansarea de noi modele în parteneriat cu JAC, cu prețuri ce pot ajunge până la 1 milion de yuani, arătând ambiția companiei de a domina piața auto de lux.
Huawei, in ciuda provocărilor, cum ar fi întârzierile în producția modelului Luxeed S7, cauzate de penuria de cipuri și relocarea fabricii, prin Richard Yu a oferit asigurări că situația se va normaliza din aprilie, semnalând o revenire puternică în producție.
Huawei are la baza succesului angajamentulde a nu se implica direct în producția de automobile, concentrându-se în schimb pe dezvoltarea de sisteme inteligente de conducere și soluții de componente prin noua companie comună, Newcool.
Parteneriatul Huawei semnat cu Changan în noiembrie 2023 subliniază angajamentul Huawei de a deveni un lider mondial în acest sector, deschizând noi orizonturi pentru inovație și creștere în industria auto inteligentă. În contextul în care tehnologia și mobilitatea inteligentă devin din ce în ce mai interconectate, Huawei își consolidează poziția ca jucător cheie în revoluția auto, promițând o evoluție spectaculoasă în anii ce urmează.