ANAF a decis sa emita un avertisment extrem de serios pentru milioane de oameni din intreaga tara, iar asta pentru ca in atentia tuturor aduce faptul ca in momentul de fata se desfasoara in Romania o campanie de tip phishing, care se foloseste imaginea Directiei Generale Antifrauda Fiscala.
ANAF explica mai jos ceea ce trebuie sa stie toti romanii care vor sa fie in siguranta, iar asta pentru ca nu trebuie sa cada in plasa celor care le vor raul, iar asta pentru ca exista posibilitatea ca banii si datele personale sa le fie furate, fara a putea fi recuperate.
Funcționarii Direcției Generale Antifraudă Fiscală nu utilizează Call Center-ul ANAF în relația cu contribuabilii
ANAF a primit sesizări din partea unor contribuabili în care afirmă că sunt sunați de pe numărul 031.403.91.60 (Call Center ANAF), iar apelanții se recomandă ca fiind de la Antifraudă și solicită contribuabililor date personale, detalii despre credite etc.
Atenție!
- Funcționarii Direcției Generale Antifraudă Fiscală nu interacționează cu agenții economici/persoanele fizice prin intermediul Call Center-ului instituției;
- Contribuabilii apelează Call Center-ul ANAF, iar funcționarii de la asistență contribuabili oferă doar informații generale în domeniul fiscal și IT. Situațiile când agenții Call Center apelează contribuabilii se întamplă PUNCTUAL, doar ca urmare a apelării inițiale a contribuabilului și pentru a i se oferi completări la cererea de asistență. Dar aceste situații sunt FOARTE RARE.
Reiterăm următoarele:
Agenții Call Center nu oferă și, mai ales, NU SOLICITĂ DATE PERSONALE. Acestea se referă la informații cu privire la conturi bancare, CNP, sume, plăți, credite, recuperare sume sau alte informații supuse secretului fiscal.