Ministrul Educatiei anunta in mod oficial o serie de practici de ultim moment, care vor viza elevii din toata Romania in perioada urmatoare, iar asta deoarece Ligia Deca vrea ca scolile la care media rezultatelor pentru simularea Evaluarii Nationale este sub 7, sa fie monitorizate prin procesul de inspectie.
Ministrul Educatiei explica mai jos cum anume ar trebui sa functioneze acest sistem, pentru ca in final elevii sa beneficieze de un sistem de invatamant care sa le ofere posibilitatea de a invata la cele mai inalte standarde in cadrul unitatilor de invatamant din toata Romania, conform informatiilor de mai jos.
“Vom solicita, de asemenea, ca fiecare şcoală care are o medie a rezultatelor sub 7 să aibă un plan dedicat de intervenţie, în aşa fel încât să putem şi monitoriza acest plan prin procesul de inspecţie. Cred că, pentru orice fel de progres, avem nevoie să știm cum stăm. Pentru prima dată, am putut să avem rezultatele până la nivelul fiecărui item de evaluare.
Acum ştim care sunt zonele, în fiecare şcoală, pentru fiecare copil, care au nevoie de o intervenţie remedială. Avem timp să facem intervenţii până la Evaluarea Naţională şi avem timp să evaluăm care sunt zonele care, prin procesul de predare-învăţare, nu sunt suficient de bine înţelese de către elevi. Cred că este un prim pas pentru ca tot ceea ce înseamnă competenţele matematice ale elevilor să fie îmbunătăţite.
În primul rând, am solicitat, atunci când am făcut publice rezultatele sintetice la nivel naţional, ca fiecare şcoală să organizeze sesiuni de discuţii ale rezultatelor în cancelarie, dar şi cu fiecare familie, în aşa fel încât fiecare elev să ştie ce a făcut bine, ce nu a făcut bine şi ce trebuie să recupereze.
De asemenea, vom solicita fiecărui inspector şcolar general să realizeze împreună cu echipa un raport judeţean cu privire la performanţa în fiecare judeţ. Am văzut că unele inspectorate deja au reuşit acest lucru. La Iaşi avem rezultate nuanţate, vizavi de, ştiu eu, performanţa în funcţie de mediu, în funcţie de tipul de şcoală şi aşa mai departe.
Vom solicita, de asemenea, ca fiecare şcoală care are o medie a rezultatelor sub 7 să aibă un plan dedicat de intervenţie, în aşa fel încât să putem şi monitoriza acest plan prin procesul de inspecţie. Ne dorim ca să valorificăm la maximum acest timp rămas, mai ales că acum ştim care sunt zonele pentru care trebuie să insistăm, să spunem, pentru copii.”