Sorin Grindeanu a anuntat in mod oficial semnarea unui foarte important contract, acesta avand menirea de a asigura finantarea pentru proiectarea si executia lucrarilor de modernizare a DN 71 din Romania, si vorbim despre 1.15 miliarde de LEI, fara TVA, care vor fi investiti de catre Guvernul Romaniei.
Sorin Grindeanu explica mai jos tot ceea ce se face, insa separat de asta vorbeste inclusiv despre propunerile facute Ucrainei pentru a transporta mai multe cereale prin Romania, dupa ce Rusia refuza sa mai permita tranzitul prin Marea Neagra, iar mai multe detalii despre ceea ce se intampla, aveti mai jos.
“CNAIR a semnat astăzi contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a DN 71, sectorul Târgoviște – Sinaia! Proiectul este important pentru decongestionarea traficului în zonă prin crearea unei variante alternative la DN1 și DN1A, oferind conducătorilor auto o altă conexiune între București, Târgoviște și Sinaia. Valoarea contractului este de 1,15 miliarde lei (fără TVA), iar constructorul turc are la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor de consolidare a celor 58,8 km dintre Târgoviște și Sinaia.
A fost o întâlnire la Galați, la care am participat, am condus delegația noastră. S-au căutat soluții, și eu spun că le-am gasit, prin care să creștem capacitatea de tranzit prin România a cerealelor, în principal capacitatea de tranzit a Canalului Sulina, care rămâne singura modalitate de export care îndeplinește toate criteriile tratatelor internaționale.
De exemplu, să creștem numărul de piloți, e o măsură pe care deja aproape am finalizat-o pe Canalul Sulina și să reușim printr-o investiție finalizată în octombrie, pe fonduri europene, să putem să navigăm 24 de ore din 24 de ore. Această investiție prin program european va duce la navigabilitate 24 de ore din 24, crescând și numărul de piloți pe Canalul Sulina, undeva la 60. Am reușit într-un timp scurt să ajungem la 54, de la întâlnirea de la Galați, trebuie sa ajungem peste 60.
Încercăm să-i reîncadrăm pe foștii piloți militari, astfel încât să creștem capacitatea de transport. Le-am propus să aibă în vedere și celelalte două porturi, Galați și Brăila, dar și porturile dunărene, din sudul țării. Se poate folosi infrastructura CFR să se descarce aceste garnituri de tren în porturile din sud și să ajungă pe Dunăre la Constanța.
Nu putem impune care soluție să aleagă, dar oferim alternative. Sulina rămâne singurul canal navigabil pe Dunăre în rețeaua TEN-T. Ucrainenii nu au continuat operațiunile de dragare a Canalului Bâstroe, au făcut cerere și ne-au spus că vor să introducă și este oficial, nu e nimic nou că vor să introducă și Bâstroe în rețeaua TEN-T și partea aceea din Chilia.”