Stefan-Radu Oprea, ministrul Economiei, a anunțat astăzi că ținta de exporturi a României pentru acest an este de 100 miliarde de euro. După ce în 2023 am atins valoarea impresionantă de 93 miliarde de euro, guvernul își propune să continue pe acest trend ascendent, cu ajutorul industriei auto și al agriculturii.
„Industria auto a fost principalul exportator anul trecut. Din acest motiv, am susținut poziția ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România) la Budapesta, în cadrul reuniunii miniștrilor economiei din UE,” a declarat Stefan-Radu Oprea. El a subliniat importanța dialogului constant cu reprezentanții industriei înainte și după reuniunile interministeriale pentru a defini și a comunica eficient poziția României.
Stefan-Radu Oprea a evidențiat că deschiderea de noi piețe este crucială pentru creșterea exporturilor. „Am reușit, împreună cu Florin Barbu, ministrul Agriculturii, și cu ANSVSA, să deschidem piețe noi pentru carnea de pasăre și cerealele din România, de la țări din zona Golfului până în Vietnam,” a adăugat el.
În contextul susținerii întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri), Oprea a menționat importanța platformelor digitale de e-comerț. „Sunt antreprenori care au debutat prin Start Up Nation și care exportă prin intermediul platformelor digitale. E-comerțul este o soluție foarte comodă pentru IMM-urile românești și poate fi o platformă de export a produselor ‘Fabricate în România’.”
Pentru a încuraja și mai mult exporturile, Oprea va avea marți o discuție cu reprezentanții marilor rețele de magazine. „Ne dorim, la nivelul Guvernului Marcel Ciolacu, să încurajăm exportul de produse românești prin intermediul acestor rețele. În imagini sunt pepeni produși la Însurăței – Brăila, care sunt exportați în Polonia,” a explicat ministrul. El a subliniat că un dialog bun cu mediul de afaceri poate transforma aceste ținte ambițioase în realitate, beneficiind toți cei implicați în proces: producătorii, rețelele de magazine și cetățenii.
România se pregătește astfel pentru un an ambițios pe piața exporturilor, cu o strategie clară de susținere a principalelor sectoare economice și de deschidere a unor noi oportunități pe piețele internaționale.