Lansarea recentă a seriei Samsung Galaxy S24 a atras atenția tuturor prin funcțiile avansate de inteligență artificială (IA) ale telefoanelor. Totuși, Google nu se lasă mai prejos în cursa tehnologică, aducând îmbunătățiri semnificative unuia dintre instrumentele sale de AI: Google Lens. Această evoluție subliniază importanța continuă a inovației în domeniul inteligenței artificiale și a interacțiunii dintre utilizator și tehnologie.
Noutatea principală vine sub forma unei actualizări la caracteristica multisearch din Google Lens, care permite acum utilizatorilor să efectueze căutări mai complexe și detaliate folosind imagini. Google explică faptul că aceste interogări pot fi acum mult mai extinse și detaliate. De exemplu, Google Lens permitea deja să faci o fotografie a unei perechi de pantofi roșii și să adaugi cuvântul “albastru” în căutare, astfel încât rezultatele să prezinte același stil de pantofi, dar în culoarea albastră. Acesta este modul în care funcționa până acum multisearch.
Versiunea îmbunătățită a multisearch permite adăugarea de modificatori mai complicați în căutarea unei imagini. În exemplul oferit de Google, ai putea căuta folosind fotografia unui joc de masă și să întrebi în același timp „ce joc este acesta și cum se joacă?”. Astfel, vei primi instrucțiuni de joc direct de la Google, în loc de simple potriviri cu imaginea. Cum era de așteptat, Google afirmă că această îmbunătățire este „alimentată de IA”, în sensul că tehnologia de recunoaștere a imaginilor este aplicată fotografiei folosite pentru căutare. De asemenea, se aplică o „magie AI” și în interpretarea promptului textului și în rezumarea corectă a informațiilor găsite pe web.
Google anunță că îmbunătățirile multisearch sunt disponibile pentru toți utilizatorii Google Lens din SUA începând cu această săptămână. Funcția poate fi accesată prin deschiderea aplicației Google pentru Android sau iOS și apoi atingând pictograma camerei din dreapta casetei principale de căutare.
Pentru cei aflați în afara SUA, funcționalitatea îmbunătățită poate fi testată doar dacă sunt înscriși în trialul Search Generative Experience (SGE) pe care Google îl desfășoară – aici se primesc răspunsuri AI la căutări, în loc de legăturile albastre obișnuite.
De asemenea, Samsung și Google au anunțat recent funcția Circle to Search, care permite utilizatorilor să cerceteze (sau să scrijelească) orice pe ecran pentru a efectua o căutare pe Google, facilitând astfel căutarea vizuală de informații pe web. Aceste evoluții subliniază angajamentul continuu al Google în a rămâne în fruntea inovațiilor tehnologice, oferind utilizatorilor metode intuitive și eficiente de interacțiune cu informațiile digitale.