Toyota si Honda au uimit intreaga lume saptamana aceasta dupa ce au decis sa recheme in service nu mai putin de 6 milioane de masini din cauza unor problemele de siguranta care pun in pericol viata soferilor automobilelor.
Toyota recheama 3.4 milioane de masini in service-urile autorizate, 2.9 milioane dintre acestea fiind doar in SUA, deci problema pentru producator este localizata in principal acolo, modelele afectate fiind Corolla, Corolla Matrix, Avalon, si Avalon HV fabricate intre 2010 – 2019.
Honda recheama 2.7 milioane de masini in service-urile autorizate, 2.4 milioane dintre ele fiind in SUA, 300.000 in canada, separat de ele fiind si unele modele Acura cu probleme la airbag-urile instalate de producator.
Toyota recheama masinile in service deoarece acestea au module electronice de control defecte, deci in caz de accident airbag-urile nu s-ar declansa, iar centurile nu s-ar tensiona, toti clientii afectati urmand sa fie notificati.
“Vehiculele Toyota sunt chemate înapoi, deoarece ar putea fi echipate cu o unitate de control electronică (ECU) defectă, menită să ajute la protejarea pasagerilor în timpul unui accident. Se presupune că acest dispozitiv comunică cu senzorii unei mașini și ajută la declanșarea airbag-urilor și a pretensionatoarelor centurii de siguranță, care este o parte a hamului care este conceput pentru a strânge și ține pasagerii înapoi în timpul unei coliziuni și a ajuta la scăderea riscului de rănire.”
Honda, dupa cum v-am spus mai sus, are o problema cu airbag-urile care nu s-ar declansa in mod corespunzator in caz de impact, insa problema nu e legata de cea a airbag-urilor Takata a caror sisteme de umflare explodau si aruncau srapnel catre pasageri.
“Constructorul auto a spus că unele Acuras produse între 1996 și 2003 ar putea avea umflatoare disfuncționale pentru airbag-urile Takata care ar fi putut fi produse fără „sigiliile adecvate” necesare pentru a fi implementate în mod corespunzător. Din cauza lipsei de „piese de schimb alternative”, producătorul auto spune că nu va putea începe inspecții sau reparații gratuite timp de aproximativ un an.”
Desi in cazul celor de la Toyota problema se rezolva prin inlocuirea modulelor electronice pentru a declansa sistemele de siguranta, Honda spune ca exista putine componente disponibile pentru a le inlocui pe cele defecte, deci soferii raman in continuare in pericol.