Sorin Grindeanu a anuntat in mod oficial o serie de verificari de ultima ora pe santierele rutiere si feroviare din Romania, iar asta pentru ca era nevoie de analizarea stadiului lucrarilor in mai multe zone in care se fac lucrari, si vedeti mai jos ca s-a decis rezilierea unui contract pentru un drum de legatura la A1.
Sorin Grindeanu vorbeste deasemenea si despre verificarif acute la 3 santiere feroviare din Romania, el cerandu-le constructorilor sa accelereze lucrarile, pentru a reusi sa realizeze mai rapid lucrarile pentru care au fost contractati, un obiectiv extrem de important, pe care ar trebui sa il aiba in vedere chiar acum.
“Verificări pe șantierul Variantei Ocolitoare Timișoara Sud și pe cel al drumului de legătură A1- DN6! După mai puțin de 2 luni de la semnarea contractului pentru finalizarea lucrărilor, la VO Timișoara Sud constructorul român este foarte bine mobilizat. Sper că vom avea o surpriză plăcută pentru acest proiect care deja a suferit nenumărate întârzieri și blocaje ce au condus inevitabil la rezilierea contractului anterior.
Cu o valoare de 383,84 milioane de lei, fără TVA, lucrările trebuie finalizate în 12 luni de la semnarea contractului. Sursa de finanțare pentru cei aproximativ 25 de km ai Variantei Ocolitoare Timişoara Sud este Programul Transport (PT 2021–2027). La capitolul mobilizare, nu pot să afirm același lucru despre constructorul italian de pe șantierul drumului de legătură dintre A1 și DN69 (zona Sânandrei).
Motiv pentru care am decis astăzi rezilierea contractului! Am constatat că mobilizarea constructorului este foarte slabă: progresul fizic realizat în anul 2023 este de doar 4%! Aș vrea ca această reziliere să fie considerată un exemplu de ”Așa nu!” în relația dintre antreprenori și statul român! Pe șantierele feroviare de la granița de Vest a Coridorului Rin-Dunăre este nevoie de o mobilizare exemplară până la finalul acestui an!
Am verificat astăzi stadiul lucrărilor pe cele 3 șantiere feroviare de pe Tronsonul 2 Frontieră- Curtici- Simeria. Tronsonul include Tunelul feroviar Bata, care în acest moment are suprastructura aproape finalizată. Este probabil cea mai dificilă etapă de execuție. Tunelul, în lungime totală de 603 m, este săpat la 27 de metri sub munte, pe o variantă nouă de traseu, între Bârzava și Ilteu.
Am solicitat constructorilor să accelereze ritmul de execuție până la finalul acestui an pe toate cele 3 subtronsoane cuprinse între Km 614 și Gurasada, deoarece vreau ca la finalul acestui an vreau să redeschidem circulația feroviară pe cel puțin 50% din acest tronson, iar în prima jumătate a anului 2024, trenurile să circule deja cu 160 km/h pe întreaga distanță de 100 de km. Voi continua verificările pe aceste 3 subtronsoane pentru a mă asigura că termenele stabilite astăzi vor fi respectate!”