Sorin Cimpeanu a vorbit in cadrul unei foarte importante declaratii de presa despre ceea ce s-a intamplat in mii de scoli din toata Romania, pentru peste 122.000 de elevi la Evaluarea Nationala din punct de vedere al notelor pe care le-au obtinut elevii care au participat la aceste teste derulate in toata tara.
Sorin Cimpeanu explica mai jos si unul dintre foarte marile avantaje pe care le-a adus corectarea digitala a lucrarilor in judetul Dimbovita, si cum a fost descoperita foarte rapid o problema serioasa care a fost inregistrata, deci nu e exclus sa o vedem folosita inclusiv in alte examene care vor avea loc in Romania.
“Rezultatele de anul acesta, in primul rand am avut mai multi candidati inscrisi decat in anii 2016 – 2021, cu 24.000 mai multi decat anul trecut. Prezenti au fost deasemenea mai multi decat anul trecut. Din perspectiva mediilor peste 5, avem plus 5% fata de anul trecut medii peste 5, este vorba despre 122.000 de elevi, deci cu 26.000 de elevi mai mult decat anul trecut.
Separat pe probe, la limba romana note peste 5, au primit 128.000 de elevi, iar anul trecut doar 103.000, iar la matematica avem cel mai mare salt, de peste 10% fata de anul trecut, de la 67.4% la 77.5%, este vorba despre o crestere de la 83.000 de elevi anul trecut care au avut note peste 5, la 115.000 de elevi anul acesta.
Pot sa va garantez ca baremul a avut o defalcare maxima la 1 punct, 1 din 100, s-a punctat orice cale de rezolvare corecta, s-a punctat absolut orice a fost bun din ce au facut elevii. Nu am niciun fel de emotii cu privire la corectitudinea si profesionalismul baremului in acest an. Am fost ministru si anul trecut, si pot sa va spun ca organizarea Evaluarii Nationale a fost mult mai slaba decat anul acesta.
Nu am probleme de barem. Am altfel de asteptari cu privire la contestatii. In judetul Dimbovita, in care am avut evaluare digitala, doar 7 lucrari, din aproape 4.000, au inregistrat diferente mai mari de 1 punct intre evaluatorul 1 si evaluatorul 2, fiind corectare digitala, sistemul a remarcat instantaneu diferente mai mari de 1 punct si le-a redirectionat automat la alti evaluatori.
Aceste lucruri au putut sa fie reglate intr-o maniera cat se poate de eficienta, este un avantaj al corectarii digitalizate. Un semn de ingrijorare avem deoarece am observat situatii in care la partea de grila, la componenta de grila, au fost diferente de evaluare, lucru care este inadmisibil, si nu poate fi acceptat.”