Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru anul 2013, ramane cel mai mare operator de telefonie mobila din Romania

Orange Romania logo - iDevice.ro

  Orange Romania, cel mai mare operator telecom de pe piata din Romania, a anuntat in cursul acestei zile rezultatele financiare pentru intregul an 2013. Conform informatii publicate de catre operator, in intregul an 2013 Orange a generat venituri de 934 de milioane de euro, cu 1.8% mai mari fata de anul 2012, avand un numar total de 10.436.000 de clienti. Cresteri importante s-au inregistrat si in ceea ce priveste traficul de internet pe mobil, acesta fiind cu 51% mai mare in 2013 decat in intregul an 2012.

  In ceea ce priveste vanzarile de smartphone-uri, acestea s-au dublat in 2013 fata de anul 2012, mai mult de jumatate dintre toate telefoanele comercializate de catre Orange Romania fiind smartphone-uri. Numarul mare de smartphone-uri cumparate a generat si o crestere de 300% in ceea ce priveste numarul de descarcari/actualizari ale aplicatiilor Orange, portalul mobil al operatorului fiind cel mai accesat website romanesc dedicat terminalelor mobile.

  In perioada urmatoare Orange, impreuna cu ceilalti operatori de telefonie mobila din Romania, pregatesc lansarea serviciilor 4G la scara nationala incepand cu data de 7 aprilie.

Orange România publică rezultatele financiare pentru anul 2013:

  • Orange și-a consolidat poziția de lider pe piața de telecomunicații
  • tot mai mulți români descoperă lumea digitală cu ajutorul smartphone-urilor

Bucureşti, 6 martie 2014. Grupul Orange anunţă astăzi rezultatele financiare pentru anul 2013.

Veniturile înregistrate de Orange România în trimestrul al patrulea al anului 2013 au fost de 244 milioane de euro. Pentru 2013 veniturile companiei au totalizat 934 de milioane de euro, în creştere cu 1,8% faţă de veniturile înregistrate în 2012, pe bază comparabilă.

La 31 decembrie 2013, Orange avea 10.436.000 de clienţi și își consolidează astfel poziția de lider al pieței de telecomunicații din România. Tot mai mulți clienți aleg beneficiile oferite de abonamente, confirmând tendința observată în trimestrul anterior.

Consumul de internet pe mobil a continuat evoluția în 2013 și a înregistrat creșteri importante de la un trimestru la altul. Astfel, traficul de internet pe mobil a crescut cu 47% în trimestrul al patrulea din 2013 față de perioada similară a anului trecut și cu 51% în 2013 față de 2012. Această creștere a fost susținută de investițiile continue în dezvoltarea rețelei, făcute cu scopul de a oferi cele mai bune servicii de voce și date. În 2013 Orange a încheiat programul de modernizare a rețelei din mediul rural, l-a demarat pe cel din mediul urban și a extins acoperirea 4G la nivelul întregii capitale. De asemenea, compania s-a pregătit pentru extinderea reţelei 4G începând cu 6 aprilie 2014, când vor putea fi folosite noile frecvențe achiziționate în 2012.

Vânzările de smartphone-uri s-au dublat în 2013 față de 2012, iar în luna decembrie 2013 mai mult de jumătate din totalul telefoanelor vândute au fost smartphone-uri. Aceste performanțe se reflectă direct în numărul de descărcări și actualizări ale aplicațiilor Orange, care a crescut cu 300% în 2013 față de 2012. Un alt factor care a influențat această creștere îl reprezintă includerea unora dintre aplicații în abonamente. Cele mai utilizate aplicații proprii sunt Contul meu, Orange Cloud, Orange TV Go și Fotbal Info.

În același timp, o mare parte dintre clienți vizitează portalul Orange pe mobil, cel mai accesat site pentru telefonul mobil din România din punctul de vedere al numărului de vizite, conform sati.ro.

„2013 a fost anul în care Orange a realizat cele mai mari investiții de la începutul crizei economice. Astfel, valoarea investițiilor noastre în România a crescut în 2013 cu mai mult de 30% față de anul 2009. În continuare ne așteptăm ca 2014 să fie încă un an dinamic și suntem încrezători că strategia noastră, bazată pe cea mai bună experiență oferită clienților, dezvoltarea serviciilor 4G și TV, va da rezultate și vom fi în continuare prima alegere a românilor.” a declarat Jean-François Fallacher, CEO Orange România.