Ministrul Educatiei: Necesitatea IMPORTANTA pentru Scoli, Masuri de ULTIMA ORA Anuntate Elevilor!

Ministrul Educatiei Necesitatea IMPORTANTA Scoli Masuri ULTIMA ORA Anuntate Elevilor

Ministrul Educatiei le vorbeste in mod oficial elevilor din toata Romania despre o necesitate foarte importanta care vizeaza scolile din tara noastra, iar asta pentru ca masuri oficiale sunt confirmate mai jos, iar prima dintre ele este digitalizarea, ea fiind o adaptare la progresul tehnologiei, aducand numeroase avantaje.

Ministrul Educatiei vorbeste deasemenea si despre literatia timpurie, diverse programe fiind propuse pentru implementare in Romania de catre Ligia Deca, iar ele vor avea un rol esential pentru ca politicile educationale viitoare sa fie centrate pe imbunatatirea calitatii educatiei de care beneficiaza elevii din scoli.

“Digitalizarea evaluării este, în mod evident, o necesitate! Nu doar pentru că este parte din adaptarea la progresul tehnologiei, dar are numeroase avantaje. Cele mai importante sunt că reduce mult timpul de lucru al profesorilor corectori și eficientizează întregul proces de evaluare! Am mers, astăzi, împreună cu domnii Florian Lixandru și Sorin Ion, secretari de stat în Ministerul Educației și membri în echipa tehnică privind derularea proiectului.

„Platforma informatică pentru organizarea și gestionarea desfășurării examenelor și concursurilor naționale”, în centrul din Municipiul București unde, în această perioadă, se evaluează digitalizat lucrările probelor scrise din cadrul examenului de bacalaureat, pentru candidații din județul Călărași. M-au bucurat întâlnirea cu profesorii evaluatori și, mai ales, feedbackul onest și constructiv privind acest proces, aflat la început.

Evaluarea digitalizată se va generaliza, începând cu sesiunea din august a examenului național de bacalaureat de anul acesta! Un pas important pentru sistemul de învățământ românesc! Competențele de citit-scris sunt fundamentale pentru reușita școlară! Știm că fiecare copil se dezvoltă diferit: unii învață să citească și să scrie cu foarte puțin sprijin din partea profesorilor, alții au nevoie de timp și de strategii didactice adaptate.

Astăzi, am avut o întâlnire cu reprezentanții Fundației Noi Orizonturi privind literația timpurie și am discutat despre programele prin care putem îmbunătăți politicile educaționale și practicile didactice pe această temă. La discuție, au fost abordate subiecte precum:  importanța clasei pregătitoare pentru elevii care nu au frecventat regulat grădinița și/sau primesc puțin sprijin din partea familiei pentru a învăța să citească și să scrie.

Formarea inițială și continuă a profesorilor de învățământ primar privind dezvoltarea literației timpurii – fundamentele citit-scris; importanța evaluării inițiale a achizițiilor și a predării diferențiate la clasă în învățământul primar. Voi continua, în viitor, discuțiile cu privire la această temă, în acord cu eforturile de creștere a nivelului de alfabetizare funcțională depuse de Ministerul Educației. Cred cu tărie că fiecare copil trebuie să aibă un început bun în mediul școlar!”