Ministrul Muncii anunta schimbari uriase pentru administratia publica din Romania, iar asta deoarece Simona Bucura-Oprescu vorbeste despre peste 200.000 de posturi de bugetari care ar urma sa fie desfiintate pentru a se crea economii la bugetul de stat pana la finalul acestui an, cel putin teoretic.
Ministrul Muncii explica mai jos cum anume ar urma sa ajute aceste modificari la reducerea numarului de posturi de bugetari care exista in organigrama institutiilor publice din Romania, insa desigur ca acestea ar putea fi doar unele dintre schimbarile serioase care sunt pregatite pentru a fi implementate.
“Ne dorim un sistem bugetar mai suplu și mai eficient. Vor fi economii atât prin cheltuieli directe cât și indirecte. Prin cheltuieli directe, datorită faptului că aceste posturi, dispărând din organigramele instituțiilor, și în cazul celor unde se mai puteau face angajări, aceste angajări nu vor exista. Acele posturi vor fi posturi care nu vor mai crea cheltuieli bugetare.
Cheltuielile indirecte – gândiți-vă că și datorită acelor posturi neocupate existau șefi de birouri, șefi de servicii, directori în instituțiile publice care în mod automat primeau o remunerație mai mare. Banii pe cheltuieli indirecte sunt cheltuiți și acum, pentru că chiar dacă avem o organigramă cu 7 persoane care ne permite să avem un șef de birou, da ?
Acela poate că are 5 locuri ocupate, poate 3 locuri ocupate. Asta înseamnă că primește o remunerație mai mare, datorită faptului că conduce o structură internă. La stat, pentru structurile interne pe care le are o instituție, pentru modul cum se consideră că poți să ai o funcție de conducere, trebuie să conduci un număr de posturi din organigramă.
Și atunci se ține cont de numărul de posturi din organigramă, nu de numărul de posturi ocupate în organigramă. Acesta este principiul prin care premierul Marcel Ciolacu taie în carne vie și vine cu această idee de a veni cu o reformă de administrație care să fie eficientă și suplă.
Tot ce înseamnă administrație centrală vor fi făcute analize în așa manieră încât să vedem reorganizări ale instituțiilor, regândiri care să ne ducă într-o zonă în care să păstrăm un echilibru între cheltuieli sustenabile și servicii publice de calitate, dar mai ales performanță. Important este că suntem hotărâți și că începem asta și că măcar aducem pe tapet asta. Chiar dvs spuneți că până acum public nu realizam faptul că trebuie să îndeplinești condiția numărului de posturi.”