Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat o investiție colosală de aproximativ 1 miliard de euro în dezvoltarea Portului Constanța Sud. Acest plan grandios vizează nu doar îmbunătățirea capacităților actuale, dar și extinderea semnificativă a operațiunilor portuare.
Sorin Grindeanu vorbeste despre un obiectiv strategic de interes național, așa cum a fost desemnat de oficialități, proiectul de dezvoltare a Molurilor III S și IV S se prefigurează a fi un punct de cotitură pentru infrastructura maritimă a României. În urma lucrărilor, Portul Constanța va putea opera nave de mare capacitate, inclusiv la cele 17 dane de mare adâncime nou create, un avantaj competitiv semnificativ pe scena internațională.
Detaliile tehnice și financiare revelate în Studiul de Prefezabilitate, întocmit de CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, sunt impresionante:
- Mol III S: Va beneficia de o investiție de 305,6 milioane euro, și va include o platformă de operare de 45 ha, o zonă logistică de 11 ha, și 7 dane cu adâncimea de -16,5 m.
- Mol IV S: Cu o alocare financiară de 815 milioane euro, acest segment va dispune de o platformă de operare de 110 ha, o zonă logistică de 25 ha, și 10 dane, dintre care 5 cu adâncimea de -16,5 m și alte 5 cu adâncimea de -19 m.
Sorin Grindeanu spune ca, consolidarea statutului de principal port la Marea Neagră este unul dintre obiectivele majore ale acestui proiect. Prin construirea de noi terminale specializate, Portul Constanța își va spori nu doar capacitatea operativă, dar și avantajele economice și logistice, afirmându-se ca un nod crucial în rețeaua de transport maritim internațional.
Ministrul Transporturilor ne anunta ca această investiție vine într-un moment oportun, când fluxul comercial global se reconfigurează și când eficiența logistică devine un factor competitiv determinant. România se poziționează astfel în centrul acestor dinamici, pregătind Portul Constanța să joace un rol central în tranzitul mărfurilor între Europa, Asia și Africa.
Sorin Grindeanu și-a exprimat încrederea că, prin aceste dezvoltări, Portul Constanța va aduce beneficii substanțiale economiei naționale, creând noi oportunități de afaceri, locuri de muncă și stimulând creșterea sectoarelor conexe. Acest proiect ambițios subliniază angajamentul României de a fi un actor proeminent pe scena transporturilor maritime internaționale, consolidându-și poziția strategică la Marea Neagră și contribuind la prosperitatea economică a țării.