Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat astăzi un progres semnificativ pentru infrastructura rutieră a orașului Timișoara. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat câștigătorul licitației pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, un proiect ambițios și vital pentru decongestionarea traficului din municipiu.
Sorin Grindeanu spune ca varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea o lungime de 13,9 km și va fi un drum național cu patru benzi (câte două pe sens). Proiectul prevede construcția a patru noduri rutiere, două pasaje și un pod, asigurând astfel o conectivitate excelentă și o fluidizare a traficului. Detaliile construcției includ:
- Nod rutier la intersecția cu DN69 (E671) și Drumul Național Centura Timișoara (DNCT);
- Nod rutier la intersecția cu DN6;
- Nod rutier la intersecția cu DN59A;
- Nod rutier la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30);
- Pasaj peste DN59 și linia CF100 (750 m);
- Pasaj peste DN6 și linia CF133 (450 m);
- Pod peste râul Bega și rezervoarele de nămol (450 m).
Sorin Grindeanu afirma ca valoarea totală a proiectului este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar durata de realizare este de maximum 30 de luni, din care 6 luni vor fi alocate pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. Odată finalizat, acest drum va lega actuala centură a municipiului (Timișoara Nord) de Varianta de Ocolire Timișoara Sud, care se preconizează a fi finalizată la sfârșitul lunii august 2024.
Sorin Grindeanu dezvaluie oficial ca proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 (PT) și contractul cu antreprenorul turc va putea fi semnat în termen de 10 zile, în cazul în care nu vor exista contestații.
“Acesta este un pas crucial pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere din Timișoara și pentru dezvoltarea economică a regiunii. Ne angajăm să asigurăm o implementare eficientă și rapidă a acestui proiect de mare anvergură,” a declarat ministrul Sorin Grindeanu.
Sorin Grindeanu da de inteles ca acest proiect este așteptat să reducă semnificativ congestionarea traficului și să îmbunătățească accesul în și din oraș, oferind beneficii pe termen lung pentru locuitorii și vizitatorii Timișoarei.