Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că aproximativ 140 de kilometri din Autostrada Moldovei (A7) vor fi dați în folosință în cursul anului 2024. Aceste secțiuni includ loturile I și II, cele patru loturi dintre Buzău și Focșani, precum și jumătate din lotul dintre Focșani și Bacău, în zona Adjud.
Sorin Grindeanu a subliniat importanța deschiderii acestor tronsoane, în special pentru decongestionarea traficului din Adjud, asemănând situația actuală cu cea de acum doi ani de la Balș, pe drumul spre Craiova. “Este esențial să finalizăm chiar și jumătate din lot, pentru a elibera orașul de blocajele de trafic”, a declarat ministrul.
Sorin Grindeanu a subliniat că, dacă lucrările vor continua în același ritm, întregul tronson al autostrăzii până la Pașcani va fi finalizat până la sfârșitul anului viitor. În ceea ce privește tronsoanele de la Pașcani în sus, acestea sunt în prezent în faza de licitație. “Așteptăm finalizarea licitațiilor pentru a stabili termenele de execuție”, a explicat Grindeanu.
Referindu-se la autostrada de pe Valea Prahovei, Sorin Grindeanu a menționat că acest proiect este o prioritate la nivel guvernamental. “Eu și primul ministru am discutat acest subiect în toate întâlnirile cu mari companii din întreaga lume, deoarece segmentul Comarnic-Brașov este crucial”, a afirmat ministrul.
Sorin Grindeanu a subliniat deasemenea și importanța variantelor ocolitoare care se află sub responsabilitatea Consiliului Județean. Ministrul a făcut o vizită recentă la Comarnic pentru a evalua situația centurii ocolitoare, declarându-se încrezător în evoluția lucrărilor.
În ceea ce privește sectorul Bușteni-Azuga, Grindeanu a lăudat performanța constructorului implicat în proiect. “Sunt convins că lucrările vor decurge bine, dar acestea nu înlocuiesc necesitatea finalizării tronsonului Comarnic-Brașov”, a subliniat el.
Finalizarea studiului de fezabilitate pentru segmentul Comarnic-Brașov rămâne o prioritate. Grindeanu a explicat că orice abordare viitoare, fie că este vorba de finanțare din fonduri europene sau de parteneriat public-privat, depinde de finalizarea acestui studiu.
“Este esențial să avem studiul de fezabilitate complet pentru a avansa cu proiectul”, a concluzionat ministrul Transporturilor. Aceste anunțuri reflectă angajamentul guvernului de a îmbunătăți infrastructura rutieră din România, având ca obiectiv fluidizarea traficului și stimularea dezvoltării economice regionale.